torsdag 8. juni 2017

70 tallsgenser i grønt og hvitt til snuppa

Hun vokser jo hele tiden og trenger stadig noe nytt.  Hun fikk velge mellom noen oppskrifter deriblant denne som min mor strikket til meg på slutten av 70 årene en gang.
Jeg hadde den i originalfargene og så vidt jeg husker samme lengde som på bildet. Jeg synes den er for kort så jeg strikket til sammen 5 bladmønstre. Da blir det også litt å vokse i :-)
Jeg strikket denne i Karisma fra garnstudio/Drops.
Ermene skulle maskes sammen med bolen her og det har jeg aldri gjort tidligere, men ble en veldig positiv opplevelse så det skal jeg gjøre senere også. Skuldrene har jeg masket sammen i mange år så jeg er vant til å maske sammen.

                                                            Sammenmaskin av skuldre:

Og av ermer :-)
Ferdig genser

2 kommentarer:

Kort og Søm sa...

Så fin denne ble :)
Lurt å strikke den såpass lang at det er noe å vokse i.

Ha en god helg.
klem

Lappeklipp sa...

Men så fin tröjan blev, underbart mönster!!!!!!! Ha en fin helg :o)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...